Recension av 24 steg.

Albumtitel: 24 Steg
Artist: Roger M Carlsson
Producent: Roger M Carlsson
Betyg: 4.5/5

Tio spår

24 Steg är en fängslande och mångsidig musikalisk resa som tar lyssnaren genom olika känslomässiga landskap. Albumet är en samling av tio spår, var och en med sin unika karaktär och atmosfär, vilket gör lyssnandet till en upplevelse som är både rik och varierad. Dessutom kan albumet i sin helhet lätt ses som en enda berättelse om man lyssnar på låtarna i den utgivna ordningen.

En resa att minnas

Det som genomsyrar hela albumet är Rogers förmåga att skapa stämningar och berätta historier. Varje spår ger lyssnaren en ny berättelse. Från lugna och introspektiva melodier till mer upplyftande och livliga rytmer, 24 Steg är en resa att minnas.

Oförglömlig atmosfär

En av de mest imponerande aspekterna av albumet är dess mångfald. Från elektroniska ljud till akustiska instrument och till och med inslag av naturljud, skapar varje spår en unik och oförglömlig atmosfär. Det är tydligt att mycket tanke och omsorg har lagts ned på ljudproduktionen, vilket resulterar i en otroligt rik och detaljerad ljudbild, även om det alltid är sången som är i fokus.

Gjort allt själv

Roger M Carlsson har genomfört hela projektet från musikskapande, textförfattande, inspelning, produktion, mastering och utgivning på egen hand.

Samarbetat

-Jag har samarbetat med flera olika artister i det här projektet, berättar Roger M Carlsson. Flera av låttexterna är bollade med Christina Kjellsson som är en fantastisk artist, låtskrivare och mentor. En av låtarna på skivan har Susanne Nybacka skrivit, hon är en poet och författare från Stockholm. Körstämmorna är Jessica Andersson, Måd Harnell och Sara Ekholm.

Imponerande bredd

Slutligen är ”24 Steg” ett album som visar på en imponerande bredd och djup inom musikens många vindlande irrgångar. Skickligt producerad med en gripande atmosfär är det här verkligen en skiva som förtjänar att upptäckas av musikälskare överallt.

Albumet ”24 Steg” finns tillgängligt på Spotify

/Oskar Magnusson